September 18, 2018

Payment မ်ားကို အခက္အခဲ အနည္းဆံုးေသာ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ေကာက္ခံျခင္း

(၁) ၾကိဳတင္မွန္းဆႏိုင္ေသာ ေငြေပးေခ်မည့္ ေန႔ရက္ ႏွင့္ အခ်ိန္သတ္မွတ္ျခင္း

ေရာင္းခ်သူမ်ားသည္ေယဘုယ်အားျဖင့္ ၄င္းတို႔၏ ၀ယ္ယူသူမ်ားထံမွ သတ္မွတ္ထားသည္႔ ေငြေပးကာလ - ၁၅ရက္၊ ၃၀ ရက္၊ ၄၅ ရက္၊ ၆၀ ရက္၊ ၉၀ ရက္ အစရွိသျဖင့္ ေငြေပးကာလ ျပည္႔ ျပီး မွသာ  ေငြေပးေခ်မႈမ်ားကို ရရွိတတ္ၾကပါသည္။ ထိုအခါ ေရာင္းခ်သူ ႏွင့္ ၀ယ္ယူသူမ်ား အၾကားတြင္ ေငြေပးေခ်ရမည့္ ေန႔ရက္၊ အခ်ိန္ ႏွင့္ပက္သက္ျပီး သေဘာထားကြဲလြဲမႈမ်ား မၾကာခဏေပၚေပါက္တတ္ၾကသည္။ အေၾကာင္းရင္းမွာ ၄င္းတို႔ ႏွစ္ဦးၾကားေငြေပးေခ်မႈမ်ား ညွိႏိႈင္းသည္႔အခါ ႏႈတ္ျဖင့္သာ ေျပာထားေလ့ရွိတတ္ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သို႔ပါေသာေၾကာင့္ ေရာင္းခ်သူမ်ားအေနျဖင့္ ၄င္းတို႔၏ ၀ယ္ယူသူႏွင့္ အေရာင္းအ၀ယ္မလုပ္ခင္ကပင္ မိမိတို႔၏ ေငြေပးကာလကို ၾကိဳတင္သတ္မွတ္ထားရန္လိုအပ္ပါသည္။ အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ရရွိလာေသာ အေတြ႕အၾကံဳ တို႔အေပၚ မူတည္ျပီး မိမိတို႔၏ ေငြေပးေခ်ျခင္း/ ေငြေကာက္ခံျခင္း တို႔ကို ၃ လတစ္ၾကိမ္ (သို႔မဟုတ္) ၆ လတစ္ၾကိမ္ အျဖစ္ အဆင္ေျပသလို ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ႏိုင္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေငြေပးေခ်မႈ ကို ၾကိဳတင္မွန္းဆႏိုင္ျခင္းသည္ သင့္လုပ္ငန္းအတြင္း လည္ပတ္စီးဆင္းေနေသာ ေငြေၾကးကို စိစစ္ပိုင္းျခားရန္ ႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲ ရန္ အေရးပါေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

၀င္ေငြလည္ပတ္စီးဆင္းမႈ ကို စိစစ္ပိုင္းျခားျခင္း အေၾကာင္း ပိုမိုေလ့လာရန္>>: http://www.free-management-ebooks.com/dldebk-pdf/fme-cash-flow-analysis.pdf

 

(၂) ေငြေၾကးဆိုင္ရာ ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ညွိႏႈိင္းႏိုင္မႈ

သင့္ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ေအာက္ပါကဲ့သို႔ ေျပာဆိုေနၾကျခင္းမ်ားကို ၾကားဖူးပါသလား?

  • ပိုက္ဆံကလည္း အခုထိ မရေသးဘူး။ ဖုန္းေခၚေနတာ (၁၀) ၾကိမ္ေျမာက္ရွိျပီ။
  • ကၽြန္ေတာ္တို႕ ခနေနရင္ အေၾကာင္းျပန္ပါ့မယ္။
  • ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီကိစၥကို ၾကည္႔ေပးေနပါတယ္။ မၾကာခင္ရေတာ့မွာပါ။

မိမိတို႔ဟာ ရရန္ရွိတဲ့ေငြမ်ားကို လ်င္ျမန္စြာ ရရွိႏိုင္ဖို႔ တစ္ခုေသာ အခြင့္အေရးမွာ တစ္ဖက္မွ ေငြေပးရန္တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံမႈ အဆင္ေျပေနေစရန္ အျမဲ ၾကိဳးပမ္းေနရျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဖက္ ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္မွသာ ေငြေပးသူမ်ားအေနႏွင့္ ၄င္းတို႔ ေပးရန္က်န္ေနေသာ ေငြကို ေပးရန္ မိမိတို႔ကို ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ ေပးၾကသည္ျဖစ္သည္။  ထို႔ေၾကာင့္ ရရန္ရွိေသာ ေငြမ်ားကို အခ်ိန္မွီ လ်င္ျမန္စြာရရွိေရးသည္ မိမိတို႔ဘက္မွ ေငြေကာက္ခံသူႏွင့္ ၄င္းတို႔ႏွစ္ဦး ၾကား ဆက္ဆံမႈ အဆင္ေျပမႈ အေပၚတြင္မူတည္ေနသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းတြင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ Project တစ္ခုစလုပ္လွ်င္ Project ကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ရေသာ Project Manager မ်ားႏွင့္ ေငြေၾကးဆိုင္ရာမ်ားကိုင္တြယ္ရေသာ Finance Officer မ်ားအၾကား လုပ္ငန္း process ကြာဟမႈမ်ားရွိသည္ဟု ယူဆရသည္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ Finance Officer မ်ားမွာ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ေငြေပးေခ်မႈမ်ားကို သာ လုပ္ကိုင္ေနၾကျပီး Project ႏွင့္ပက္သက္ေသာ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို မသိရွိၾကပါ။ ထိုအခ်က္ကိုၾကည္႔ျခင္းအားျဖင့္ မိမိသည္ Finance Officer တစ္ေယာက္မဟုတ္ပါက ေငြေပးေခ်ျခင္း ႏွင့္ ေငြေၾကးႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အလုပ္မ်ားကို ၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ မရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ Project ကို မစမွီအခ်ိန္ကပင္ Project manager ႏွင့္ Finance Officer တို႔ၾကား ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးျပီး အတူတကြ လုပ္ေဆာင္ျခင္းအားျဖင့္ မိမိတို႔၏ေငြေၾကးလည္ပတ္မႈကို ပိုမို ျမန္ဆန္စြာ ေဆာင္ရြက္ေစႏိုင္ပါသည္။ 

 

(၃) Invoice ေစ်းေလွ်ာ့ျခင္း

 

မိမိ ႏွင့္ မိမိ၏ Client ၾကား ရရန္ရွိသည္႔ Invoice မ်ားကို သတ္မွတ္ထားသည္႔ အခ်ိန္အတိုင္းေငြေပးေခ်ရန္  သေဘာတူညီထားၾကျပီးျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိအေနႏွင့္ အေရးတၾကီး ေငြလုိအပ္လာသည့္အခါတြင္ အဆိုပါ ရရန္ရွိသည့္ Invoice ကို အေပါင္ပစၥည္းအေနႏွင့္ ထားျပီး ေငြရရွိိရန္လုပ္ေဆာင္လို႔ ရပါသည္။ Invoice Discounting ဆိုသည္မွာ မိမိတို႔ရရန္ရွိေသာ Invoice မ်ားကို အေပါင္ပစၥည္း အျဖစ္ထားျပီး ေငြကို ခ်က္ခ်င္းရရွိေစရန္ ျပဳလုပ္ရေသာ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ သင့္တြင္ (၁)သိန္းက်ပ္တန္ Invoice တစ္ေစာင္ ရရန္ရွိသည္ဆိုပါစို႔။ ထို Invoice အတြက္ ေငြျပန္လည္ရရွိရန္ ရက္ေပါင္း (၆၀) ေစာင့္ဆိုုုုုင္း ရမည္ျဖစ္သည္။ Invoice Discounting တြင္ သင့္ Invoice (၁)သိန္းကို (၁)ေသာင္းေလွ်ာ့ျပီး (၉) ေသာင္းႏွင့္ လက္ငင္းေရာင္းခ်လိုက္သည္။ ထိုအခါ ရရန္ရွိေငြ (၁)သိန္းကို ရက္ (၆၀) ေစာင့္ဆိုင္းမည္႔အစား (၃) ရက္အတြင္း ၉၀၀၀၀ က်ပ္ကို ရရွိလိုက္မည္ျဖစ္သည္။

Invoice Discounting အေၾကာင္းပိုမိုသိရွိလိုပါက http://www.kyopay.com.mm/တြင္အေသးစိတ္၀င္ေရာက္ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။

 

(၄) ညွိႏိႈင္းခြင့္ ရွိေသာ Payment Term

 

မိမိတို႔၏ Client မ်ားႏွင့္ အဆင္ေျပေကာင္းမြန္ေသာ Relationshipတစ္ခု တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ အျခားေသာနည္းလမ္းတစ္ခုမွာ အေလ်ာ့အတင္းျပဳလုပ္ႏိုင္ေသာ ေငြေပးေခ်မႈပံုစံ ကို ထားရွိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ Client မ်ားႏွင့္ အေရာင္းအ၀ယ္ အသစ္တစ္ခုစတင္တိုင္း Payment Term ကို အျမဲလိုလို ညွိႏိႈင္းေဆြးေႏြးေလ့ရွိပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ Client မ်ားသည္ Payment Date ေနာက္ဆုတ္ရန္အတြက္ ေတာင္းဆိုလာသည္႔အခါ မိမိတို႔ဘက္မွ အဆင္ေျပေျပ တံု႔ျပန္ရန္ ျပင္ဆင္ထားဖို႔လိုပါသည္။ ယခုလို ျပင္ဆင္ထားျခင္းအားျဖင့္ ေငြေကာက္ခံျခင္းကို ဘယ္လိုအေထာက္အကူျပဳႏိုင္ပါသလဲ? ယင္းကဲ့သို႔ ျပင္ဆင္ထားျခင္းအားျဖင့္ Client မ်ားအတြက္ Payment ေနာက္က်ျခင္း၊ ေစာျခင္းတို႔ကို မိမိ တို႔ ျပင္ဆင္ထားမႈေပၚမူတည္ျပီး အလြယ္တကူ ညွိႏိႈင္းႏိုင္မည္ျဖစ္သလို လုပ္ငန္းအတြက္ ၀င္ေငြလည္ပတ္စီးဆင္းမႈ ကို ၾကိဳတင္မွန္းဆႏိုင္ျပီး လိုအပ္သလို စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

 

 

(၅) ေနာက္က်ေသာေငြေပးေခ်မႈအတြက္ ဒဏ္ေၾကး

 

ေငြေပးေခ်မႈေနာက္က်ျခင္းသည္ မိမိတို႕လုပ္ငန္းအတြက္ စြန္႔လႊတ္လိုက္ရေသာ ဆံုးရံႈးမႈမ်ားထဲမွ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ကုမၸဏီမ်ားတြင္ ယင္းကဲ့သို႔ ေနာက္က်ေသာ ေငြေပးေခ်မႈအတြက္  ဒဏ္ေၾကးမ်ား (သို႔) Invoice တစ္ေစာင္၏ % အလိုက္ ေလ်ာ္ေၾကး မ်ားကို ေပးေဆာင္ရေလ့ရွိသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ Client မ်ားအတြက္ ေငြေပးေခ်မည္႔ေန႔ရက္ မွန္ကန္ေစရန္ အႏုနည္းျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ေနာက္က်ေသာ ေငြေပးေခ်မႈမ်ားအတြက္ ဒဏ္ေငြ ေပးေဆာင္ရန္သတ္မွတ္ရာတြင္ မိမိတို႔ဘက္မွ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားကို ထည္႔သြင္းစဥ္းစားေစလိုပါသည္။

(၁) မိမိတို႔၏ Client မ်ားသည္ မိမိေပးလိုက္ေသာ Product/Service ေပၚတြင္ စိတ္ေက်နပ္မႈ အျပည္႔အ၀ရေစရန္ အေလးထား ေဆာင္ရြက္ရမည္။

(၂) မိမိတို႔အေနႏွင့္ ေနာက္က်ေၾကးသတ္မွတ္ထားသည္ကို Client မ်ားအားလံုးသိေစရန္ အသိေပးထားရမည္။ မိမိတို႔ေပးပို႔လိုက္ေသာ Invoice ေပၚတြင္လည္း ေပၚလြင္ထင္ရွားေအာင္ ေရးထားရန္လိုပါသည္။

(၃) ေငြေပးေခ်မႈ ေနာက္က်ျခင္း အားလံုးအတြက္ ေနာက္က်ေၾကးမ်ားကို အျမဲတေစ ပံုေသ မသတ္မွတ္ထားဘဲ အေျခအေနေပၚမူတည္ျပီး အေလ်ာ့အတင္း ျပဳလုပ္ေပးရမည္။

(၄) မိမိ၏အတိုးႏႈန္းကို မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၏ ဥပေဒမ်ားအတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရန္ ( တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၈% - ၁၀% )

 

(၆) ေငြေၾကးေကာက္ခံျခင္း ကိုယ္စားလွယ္ (3rd Party)

 

မိမိတို႔သည္ ရရန္ရွိေသာ Invoice မ်ားအတြက္ ေပးေခ်မႈမ်ားကို ေစာင့္ဆိုင္းရျခင္း၊ ေတာင္းခံရျခင္းတို႔အေပၚ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကေနၾကရပါသည္။့ ထိုျပသနာမ်ားအတြက္ ေငြေကာက္ခံျခင္း ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ငွားရမ္းလိုပါသလား? Third Party Collection Agency မ်ားရွိ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ၀န္ထမ္းမ်ားသည္ Agency ရွိ Legal Team ႏွင့္ပူးေပါင္းျပီး ၾကန္႔ၾကာေနေသာ Payment မ်ားအတြက္ ေတာင္းခံျခင္း၊ ေကာက္ခံျခင္းမ်ားကို ကိုယ္စား ေဆာင္ရြက္ေပးပါသည္။ အဆိုပါနည္းလမ္းသည္ မိမိတို႔၏ ရင္းႏွီးေသာ Client မ်ားႏွင့္ Relationship ကို ထိန္းသိမ္းရန္အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းမဟုုတ္ေသာ္လည္း မိမိတို႔ဆက္ဆံရခက္ေသာ Payment ေနာက္က်တတ္ေသာ Client မ်ားအတြက္ အထူးပင္သင့္ေတာ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း Agency မ်ားကို သံုးျခင္းအတြက္ အားနည္းခ်က္တစ္ခုမွာ Agency Fees ကို ျမင့္မားစြာေကာက္ခံျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ ရရန္ရွိသည့္ ေငြပမာဏမွာ ေလ်ာ့နည္းသြားတတ္ပါသည္။

 

(၇) ေစာစီးစြာ ေငြေပးေခ်မႈမ်ားအတြက္ ခံစားခြင့္မ်ား

 

အထက္တြင္ေဖာ္ျပထားျပီးျဖစ္ေသာ ေနာက္က်ေသာေငြေပးေခ်မႈမ်ားအတြက္ ဒဏ္ေၾကးေကာက္ခံသကဲ့သို႔ ေစာစီးစြာ ေပးေခ်မႈ အတြက္လည္း ခံစားခြင့္မ်ားေပးသင့္ပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေအာက္ပါကဲ့သို႔ အဆင့္မ်ားသတ္မွတ္ ထားႏိုင္ပါသည္။

အဆင့္ (၁) - ၁၅ ရက္ ေစာျပီး ေပးေခ်မႈမ်ားအတြက္ - 2% Discount

အဆင့္ (၂) - ၁၀ ရက္ေစာျပီး ေပးေခ်မႈမ်ားအတြက္ - 1.5% Discount

အဆင့္ (၃) - ၅ ရက္ေစာျပီး ေပးေခ်မႈမ်ားအတြက္ - 1% Discount

 

ထို႔အျပင္ အျခားေသာ နည္းလမ္းမ်ားမွာ မိမိတို႔ အေနႏွင့္ လက္ေဆာင္မ်ား၊ အပိုပစၥည္းမ်ား၊ ေနာက္ထပ္တင္မည့္ Order မ်ားအတြက္ ေလ်ာ့ေစ်း စသျဖင့္ အဆင္ေျပသလို ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ပါသည္။

 

(၈) ေငြေပးေခ်မႈမ်ားအတြက္ စီမံမည့္သူ ထားရွိျခင္း

 

မိမိတို႔အေနႏွင့္ မိမိတို႔ ရရန္ရွိသည္႔ ေငြေပးေခ်မႈမ်ား စီမံမည့္ အဖြဲ႕ ကို ကုမၸဏီအတြင္းဖြဲ႕စည္းထားျခင္းအားျဖင့္ ေငြေကာက္ခံျခင္းကို ပိုမို လြယ္ကူေစပါသည္။ အဆိုပါ ျဖစ္စဥ္အတြက္ ၀န္ထမ္းမ်ားထပ္မံ လိုအပ္မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေငြေကာက္ခံျခင္းကို ပိုမိုလြယ္ကူေစရံုသာမက မိမိတို႔ Client မ်ားႏွင့္ Relationship ကို ေကာင္းမြန္ေစရန္ အေလးထားေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း မိမိတို႔သည္ အဆိုပါ အဖြဲ႕ ကို မဖြဲ႕စည္းမွီ ကုန္က်စရိတ္ ႏွင့္ ရလာမည္႔အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို ၾကိဳတင္ခ်ိန္ဆ ထားသင့္ပါသည္။

အဖြဲ႕ကိုဖြဲ႕စည္းရာတြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း ႏွစ္မ်ိဳး ႏွစ္စားခြဲျပီး ဖြဲ႕ႏိုင္ပါသည္။

(၁) Soft Collection Reminders (Payment ရမည္႔ရက္ မတိုင္မွီ ၅-၁၀ ရက္အလို)

(၂) Hard Collection Reminders ( Payment ရမည့္ရက္ ေက်ာ္လြန္ျပီး၊ ဒဏ္ေၾကးမ်ားတြက္ခ်က္ျခင္း/ ေန႔စဥ္ ဆက္သြယ္ျခင္း)